Szekció

2016/3: Kollázs

T. Horváth Éva: Könyvtárgyak, installációk

T. Horváth Éva: Miért a kollázs?

Az anyagokhoz való vonzódásom vezetett a kollázshoz. Tulajdonképpen azzal a természetességgel használtam gyerekkoromtól a rendelkezésemre álló dolgokat képek, plasztikák létrehozására, mint manapság. (…)

Alföldi László András: Pompeji vázlatok

Alföldi László András: A Pompeji vázlatok keletkezéstörténete

Így visszatekintve alkotói múltamra és az itt látható Pompeji vázlatokra, kezdem érteni, hogy az utóbbi években – annak ellenére, hogy sohasem jártam ott – miért éppen Pompejinél kötöttem ki. Mert számomra az álló idő és Pompeji egy. (…)

Zsubori Ervin: Helyükre tenni a dolgokat – Susanna Lakner kollázsművészetéről

Lakner Zsuzsa, vagy ahogyan a kollázs globális alkotótáborában ismerik: Susanna Lakner a helyén van. Susanna kollázsista, ennek minden következményével együtt. Számára a világ olyan létező dolgokkal van tele, amelyek arra várnak, hogy a helyükre kerülhessenek végre. (…)

Zsubori Ervin: Menteni a menthetőt

Gerincekből, keményborítókból, előlapokból, belső címoldalakból, nyitó és zárófejezetekből, impresszumokból, félsorokból, tartalomjegyzékekből és ajánlásokból építkező, ihletett kollázs-univerzuma sohasem látott arcait tárja fel a klasszikusoknak. (…)

Gábos József: Széttört gitár

Gábos József: Kubista Homage

Idén 50 éve halt meg Braque és 40 éve Picasso, 101 éve, hogy kettejük közül valamelyik elkészítette az első kollázst. Itt eltérőek az álláspontok arról, hogy ki. Legtöbben a nádfonat mintájú viaszosvászonra festett, ovális Picasso csendéletet említik. De ebben az időben ők ketten olyan szoros kapcsolatban dolgoztak, naponta találkoztak, hogy az ekkor készült képeik könnyen össze is téveszthetők. (…)

Bíró József: Képversek

Virág Zoltán: Expanzió és explózió (Fenyvesi Ottó precíz tablói)

Az eredeti kontextusukból kiemelt, fotográfiákkal, vizuális jelekkel módosított, hol humoros és könnyed, hol pedig mélyenszántó komolyságú szókapcsolatokkal, mondategységekkel felületkezelt képarchitektúra zsibongása, dőzsölése nyomán az applikálás, a felragasztás, a mellétapasztás folyamatai, kombinációs fázisai homogenizálódnak. (…)

Baksai József akvarell-kollázsai

Szeifert Judit: Transzparens árnyak – Baksai József akvarell-kollázsai

Baksai József új rendszert teremtő, kisméretű akvarell-ceruza-kollázs sorozata 2009-ben kezdődött, az első több mint száz képpel. Ezeknek az azóta folyamatosan készülő apró, tenyérnyi képeinek technikája alapvetően akvarell, de ezt olykor kiegészítik ceruzával rajzolt, vagy ragasztott, applikált részletek. Akadnak köztük önkollázsok, betűkkel, tépéssel, pauszpapírral kombinált vízfestmények. (…)

Láng Eszter: A ready-made irányából a képi világ irányába – Géczi János kollázsai és dekollázsai

Ha Géczi roncsolt plakát műveit valamely (ma már) hagyományos kategóriába akarnám sorolni, abban az esetben, ha saját, negációval történő osztályozását alkalmaznám, a dadaista vonulatba illeszkedne, ugyanis ő maga e kreációkat nem tekinti képzőművészi alkotásoknak. Magam viszont, a végeredményt szemlélve, a művészetellenes dadával szemben a Merz vonulatába illesztem. (…)

Szombathy Bálint: fenyvesi Tóth Árpád (1950–2014) kollázsai és montázsai

Fenyvesi Tóth Árpád nyitott természete és kísérletező mentalitása minden fenntartást nélkülözve emelte be alkotói gyakorlatába a képi-szöveges összeillesztés szintetikus nyelvezetének eszköztárát. (…)

Lakner Zsuzsa: Kollázs a nemzetközi kortárs művészetben

Kollázzsal mindent el lehet mondani, mindenre lehet reflektálni. Van, aki több tucat részletből komponál komplex látványt, mások csupán két erős képkivágás konfrontációjával okoznak maradandó élményt a nézőben. (…)

© 2017 Képírás — Powered by WordPress

Theme by Anders NorenUp ↑