Szerző

Sós Dóra

Sós Dóra: A gépesített ember és a lelkesített gép – Poszthumán fantáziák a kortárs művészetben

Andy Clark szerint mi mind született (natural-born) kiborgok vagyunk.(4) Úgy lettünk megteremtve, hogy képesek vagyunk internalizálni eszközeinket. Katherine N. Hayles 1993-ban azt írta, technikai értelemben az Egyesült Államok népességének 10% kiborg, elég csak a pacemakerre, csípőprotézisre vagy a beültetett hallókészülékre gondolni.(5) A kiborgok (azaz kibernetikus organizmusok) meghatározásuk szerint szerves és biomechatronikus elemeket is tartalmaznak, így ebben az értelemben gépesítésünk már javában zajlik. A tanulmány hét művész munkáin keresztül ad betekintést a poszthumán fő témáiba, melyek a kortárs képzőművészeket is foglalkoztatják. (…)

Sós Dóra: Különös vonalak – David Karla és Jennifer Parker grafikus zenekottái

Az An11ma Jennifer Parker és David Karla ausztrál művészek 2011 óta futó kísérleti művészeti projektje, a grafika, zeneszerzés és improvizáció mentén. Grafikus zenekották fúvós hangszeres improvizációval. Eddig két sorozatával készültek el: Lines Over Clouds és Különös Vonalak.

Sós Dóra: Űr a térben és a posztmodern egyiptomi lányok – Ovidiu Petca médiaművészeti munkái

Ovidiu Petca számítógépes képgrafikái felmutatják az intermediális alkotás jegyeit: a kollázsokban, montázsokban szintetizáló jelleggel olvadnak össze a különböző eredetű és hatású képi elemek, a mű mégis megőrzi heterogén hatását, dinamikusságát, összetettségét. (…)

Sós Dóra: Média-retró – az Új Symposion ’84-es számai

I. Könyv-tár vs. szellemi műhely Hogyan kell az Új Symposionra gondolni? Dánél Mónika gondolatát idézem föl itt. A folyóiratra tekinthetünk könyv-tárként, vagy foglalkoztathatnak minket a benne szereplő szerzők, a hozzá kapcsolódó közösség, szellemi, irodalmi műhely, mozgalom. „Módszertani szempontból ezt egy… Tovább →

© 2017 Képírás — Powered by WordPress

Theme by Anders NorenUp ↑