Felszállt, majd akkurátusan behúzta maga mögött a tolóajtót, nehogy kihűljön az amúgy sem túl meleg fülke. Hárman voltak a szakaszban, egy hatvan körüli, kopott kabátos öregember, egy nyurga, farmerdzsekis fiú és egy csinos nő, fehér kosztümben. A nő a falnak dőlve aludt, mellkasa egyenletesen süllyedt, emelkedett. (…)
Három évtizede, épp a rendszerváltozás előtt, 1989-ben alakult meg az Árnyékkötők alkotócsoport, amelynek tagjai alapító-szerkesztőként jegyezték az 1990 és 2002 között megjelenő Árnyékkötők electrographic art (később co-media) nemzetközi művészeti folyóiratot. A lap szerkesztősége, együttműködésben a FÁME – Fény-Árnyék Művészeti Egyesülettel több mint száz hazai és nemzetközi elektrografikai kiállítást, fax-akciót, multimediális eseményt szervezett a kilencvenes években. A 30 éves évfordulót kiállítássorozattal ünneplik.
Kilenc önállóan megmunkált parcella adja ki azt az időlegesen egybenyitott birtokot, amely itt és most, a lovasi Nagy Gyula Galériában, S. Nagy Katalin rendezésében a szemünk elé tárul. A kilenc Föld-míves szerszámai, azaz a felhasznált eszközök, meglehetősen változatosak. Festék és ecset; kés és fűrész; számítógép és nyomtató; olló és ragasztó; kréta és papír; festékfújó és függönyrojt, bakelitlemez és rafia egyaránt kellett hozzájuk, egyebek mellett. (…)
A gasztokalandor élete kész regény. De minimum blog. Előéletéből bármikor előbukkanhat egy extrém előétel, bevásárlókosarából egy piskótával rakott tálca vagy egy pikáns hangú tárca. Egyaránt jártas a hazai madár- és állatvilágban (pulyka, marha, újévi malac) és a regionális tésztafronton (fánk, slambuc, spagetti), a kúszó flórában (patisszon, bab) és az úszó faunában (sügér, makréla, ponty) – mikor mi van kéznél. (…)
A fekete és fehér képviselte minimalizmus, letisztultság a belső dizájnban is visszaköszön. Bár természetesen az egyes füzetek tördelése eltérő, igazodva mindenekelőtt a szöveges és képi tartalomhoz, illetve ezek kívánatos arányaihoz, a borítót jellemző puritánság, levegős áttekinthetőség belül is rendre megjelenik, meghatározó szervezőelve a látványnak. (…)
Gábos József, Géczi János, Lakner Zsuzsa, Láng Eszter, Mózes Katalin, Torma László és Zsubori Ervin munkái a Koincidenciák című kiállításról. Artézi Galéria, Budapest. Rendezte: S. Nagy Katalin.
Lakner Zsuzsa, vagy ahogyan a kollázs globális alkotótáborában ismerik: Susanna Lakner a helyén van. Susanna kollázsista, ennek minden következményével együtt. Számára a világ olyan létező dolgokkal van tele, amelyek arra várnak, hogy a helyükre kerülhessenek végre. (…)
Gerincekből, keményborítókból, előlapokból, belső címoldalakból, nyitó és zárófejezetekből, impresszumokból, félsorokból, tartalomjegyzékekből és ajánlásokból építkező, ihletett kollázs-univerzuma sohasem látott arcait tárja fel a klasszikusoknak. (…)
© 2024 Képírás — Powered by WordPress
Theme by Anders Noren — Up ↑