Category Szemle

Onagy Zoltán: Június

Jön a nyár, vele a kínok hosszan. Fullasztó kánikula, tüzes aszfalt, rezgő levegő, dögrovás a lakótelepi munkaszobában. A tüzes aszfalton Ünnepi Könyvhetek és hasonló írógyötrő machinációk sora. (…)

Onagy Zoltán: A gyilkos arany

Mától nincs nappali őrünk, a marcona horgász lelépett, eddig tartott a szabadsága. Aggódom. Laci nem, de Laci az erdőben élt, ahonnan maximum fát lopnak a népek. (…)

A. Gergely András: Tanyavároskép/zetek – Fekete Attila kiállításáról

Látva látszik, hogy egy bontásra ítéltetett lakótömb éppoly idő-faktoros romlás állapotrajza lehet, mint egy kieső tanyai épület vizuális nekrológja, s egy látszatra még életteli fázisban megnevezett épületrész ugyanúgy a „senkihona” pillanatképét nyújtja, mint a funkcióját vesztett kisbolt vagy iskola valamely amortizálódott tanyai világban. (…)

Dárdai Zsuzsa beszélgetése Saxon Szász Jánossal, rendhagyó kiállításáról: Az Idő Élet

A Saxon Art Galéria alapításának 5. évfordulója alkalmából a névadó művész, Saxon Szász János rendhagyó, tematikus kiállítással rukkolt elő. Az alkotó eddigi munkásságában folyamatosan a sokrétű dimenziók jelentették/jelentik a forrást. Most sincs ez másként: a geometrikus formaelemekkel átszőtt konceptuális tárlaton az idő újraértelmezése került fókuszba. (…)

Ruzsa Dénes: Genezis – Az elektrográfusok közelítésében

Az eredetileg fekvő formátumban készült műalkotásokat egy gömbre feszítettük, ahol a folyamatos mozgás következtében új dimenziók nyíltak meg. A rendszert, aminek részei vagyunk, így bizonyos szinten kívülről is vizsgálhattuk. (…)

Láng Eszter: Hommage à Radnóti

A kiállítás felhívása Radnóti életművéből két fontos szeletet emel ki, az egyik a hazaszeretet, a másik a történelemmel összefonódott egyéni sors. Az alkotók e két kérdés mentén reflektálnak a költői életműre. (…)

Halász Levente: Európai kaleidoszkóp – beszámoló a Városképek esszékötet bemutatójáról

A könyv a pandémiának köszönheti létrejöttét, ugyanis 2020 tavaszán a szerzők azt a célt tűzték ki, hogy a mindannyiunk életét alapvetően (és sokakét végérvényesen) megváltoztató járványválság alatt az európai kultúra fontos városairól írjanak, ezzel könnyítve az utazás nélküli kényszerű és számtalan alkalommal abszurd helyzetet teremtő létet. (…)

Ruzsa Dénes: Azsúrozott fadoboz és más különlegességek – A Magyar Műhely Galéria legújabb projektjéről

A Magyar Műhely Galéria az idén hat alkotót hívott meg az Artmarketre azok közül, akiknek korábban már rendeztek a galériában önálló kiállítást. A nemzetközi projektben a hat művész három országot képviselt. (…)

Kölüs Lajos: Plakátfolyó

Orosz István igazi csendháborító. Hasonlatos Szolovjov regényének hőséhez, Naszreddin Hodzsához, aki furfangos eszű tréfacsináló, a keleti emíreknek, császároknak állandóan bosszúságot, bajt okoz. Plakátjai az életbölcsesség, az életrevalóság és humor dokumentumai, jelképei. Időtlenek. (…)

Abafáy-Deák Csillag: A tetten ért idő névadója

Orosz István plakátjaiból nyílt kiállítás a Kossuth-, Munkácsy- és Balázs Béla-díjas művész hetvenedik születésnapja alkalmából. Ennek láttán is az az érzésem, hogy Utisz nem jós, nem varázsló, több annál: tetten éri, fülön csípi, hétköznapi keretbe, történetbe foglalja és leleplezi az időt… (…)

Borbély Szilárd: Hit és gondolat – Tamus István linómetszeteiről

Tamus István grafikái arról tanúskodnak, hogy a hit a hűségből születik, pedig a hitből élő ember ismeri legjobban az elhagyatottságot. A képzőművész hitére gondolok most elsősorban, a mesterség szolgálatára és hagyományozására. (…)

Varga László: uzsArt-kollázsok – fotóesszé

Az I. uzsArt Művésztelep 2021 nyarán zajlott Uzsán. Az alábbi fotóesszé kollázsokba rendezett fotói ott készültek.

Koscsó László: Az I. uzsArt Művésztelepről

Az uzsArt művésztelep másabb és újszerűbb a többi művésztelepnél: komplexitásban gondolkodik, szakmai programja van, a kortárs magyar képzőművészet progresszív vonalát képviseli, szoros kapcsolatot épít ki nemzetközi képzőművészeti projektek vezetőivel, alkotói megjelennek nemzetközi virtuális kiállításokon, Uzsa Csoportként kollektív kiállításokkal jelentkeznek folyamatosan.

Orbán György: Margó – A könyvről és a művészkönyvről

A művészkönyv mint műfaj csak a könyvhöz való viszonyában létezik. Ezt a szűkösséget, korlátozottságot használja fel, a művek ebben a térben kapnak új, általánosabb értelmet. (…)

Kalmár János: Tilos a Ki

Mintha mindenki lelépett volna a városból az utolsó pillanatban, és elfelejtette volna eloltani a villanyt. Pilinszky négysorosa elevenedett meg az üres éjszakákban. (…)

« Older posts

© 2022 Képírás — Powered by WordPress

Theme by Anders NorenUp ↑