A Képírás immár harmadik alkalommal szenteli a három nyári hónapot a Balatonnak, mert „nekünk a Balaton a Riviéra”. Felvidéke pedig a mi Toscanánk. Ahogy Oláh Miklós írta a tavalyi bevezetőjében, az most is áll: az idei nyári szám tartalmát is „a balatoniság adja, rendezi egybe”. (…)
a narancsos-arany szegélyek lépésről lépésre / tárják fel testét a másik nő előtt / fekete vászon vitorla emelkedik / a szavak hullámaiból majd visszahanyatlik (…)
néma szakadékban futó folyó / szavaim szomorú testvére // szabad hullámaid / vágyat keltenek bennem // szívedig érnék / s mint a hal úsznék veled (…)
A város Debrecen, ahol én is már sok évtizede élek, s ahol a könyv szerzői is, születésüktől fogva. Így nagyon is könnyű dolgom van, amikor ezt a felelgetős, beszélgetős kis kötetet olvasom, mert ismerem a város utcáit, tereit a Déli sortól a Darabos utcáig, az István úttól a Csapó utcáig. (…)
Torok Sándor születésének 85., halálának 15. évfordulója közeledtén a kiállítás rendezői az alkotó tevékenységének mintegy öt évtizede alatt létrejött gazdag életműből a hetvenes és nyolcvanas évek munkáiból tárnak a közönség elé egy reprezentatív, izgalmas képanyagot. (…)
Ha Tettamanti Ádám képeinek fő jellemzőit röviden meg kellene határoznom, három fogalommal tenném: geometria, ritmus, ismétlődés/szekvenciák. Ezen az úton halad, és a geometrikus művészeten belül erősen kitűnik egyediségével, épp az említett tulajdonságok ötvözése révén. (…)
A GARTEN – kortárs képzőművészeti bázis koncepcióját tekintve egy gyűjteményes kiállítás és vásár köré szerveződő programsorozat, ahol minden a képzőművészet körül forog. A több mint 300 műalkotást bemutató válogatáson főként a feltörekvő művészgeneráció műveivel találkozhatunk, de számos befutott alkotó műveit is meg lehet tekinteni, és meg is lehet vásárolni. (…)
Interjú a LongMusicProduction vezetőjével. „Mivel gyakorlatilag bármerre nézünk, mindenhol jelen van a művészet egy egyszerű rajszegtől a világ legdrágább műalkotásáig, így hát mindent meg kell tenni azért, hogy az átlagember lássa ezt, és értékelni tudja.” (…)
A Spanyolnátha Könyvek Falánk idő címmel megjelentetett kötete az utóbbi, mintegy két évtizedben Turczi Istvánnal készített interjúkat és interjú-részleteket gyűjtötte egybe. Pályatársak, újságírók, szerkesztők faggatják, megismerni akarván a titkot, az alkotó- és szervezőmunka belső hajtóerejét, a világról való gondolkodás fundamentumát, egy követésre méltó értékrendet.
A tavaly elhunyt debreceni alkotó, Makoldi Sándor „a szerves magyar műveltség” egységét keresve arra tette fel életét, hogy megőrizze, és pedagógiai, kutatói munkásságával továbbadja a magyar népi kultúrát a következő generációnak. A Debreceni Művelődési Központ Újraírt népművészet címmel kiállítást rendezett emlékére, amelyre meghívta azokat a tanítványokat és követőket, akik szintén a népi kultúrában találták meg saját vizuális nyelvüket. (…)
Riportfilm Láng Eszter képzőművész (egyben a Képírás szerkesztője) miskolci kiállításáról.
Őry Annamáriánál azokról a képekről beszélek szívesen, ahol a rend szépsége és méltósága megmutatkozik, az a rend egyébként, amely Bartalus Ildikónál is nyilvánvaló. (…)
A Vidéki Szelep második kiadása, azaz a sorozatnak szánt tárlatok második epizódja nyílt meg Miskolcon, a TPG Galériában. Láng Eszter megnyitója.
A szerző egyszerre van belül és kívül a történésekben: átélője, egyben rögzítője az eseményeknek, érzéseknek. Leírásának, elemzésének tárgyát alapvetően a kétszemélyes kapcsolat és a hétköznapi szituációk képezik, az emberi létezés a boldogság érzékelésében, megélésében merül ki. (…)
Nyirán szövegei nyomán a szavak hol mézként, hol ecetként születnek az ajkunkon, ahogy megformáljuk őket. Soraiból – mint legóelemekből a várat – újra és újra felépítjük magunkat, miképpen ő is, versbe írva magát. (…)
© 2024 Képírás — Powered by WordPress
Theme by Anders Noren — Up ↑