Tag Ruzsa Dénes

Ruzsa Dénes: A médium új hibrid anyanyelve

Kezdetben jellemzőnek tekinthető volt a fénymásoló széles körű használata, ami gyakran a képek egymásba csúsztatását, egymásra rétegzését hozta magával. Az alkotások keletkezésénél megfigyelhető a hirtelen ötlet, a gyors kézvonás, színfolt beillesztése. (…)

Ruzsa Dénes: Fény(művészet) az űrművészetben

Az űrmédiumok által a fény és a tér határai kitágultak, a csillagászat által inspirált alkotások születtek; a fény és a fényművészet szerves részét képezi az űrművészetnek. (…)

Láng Eszter interjúja Ruzsa Dénessel és Spitzer Fruzsinával a Pixelkrónikák című kiállításukról

Dénest a táj foglalkoztatja, engem pedig a figura, mégis közös videómunkáinkban felfedezhető az együttgondolkodás. A megmozduló kép, az állókép és a mozgókép határán elhelyezkedő műtípus és az animáció talán az, ami „a közös” időt is jelenti számunkra. (…)

Ruzsa Dénes: Genezis – Az elektrográfusok közelítésében

Az eredetileg fekvő formátumban készült műalkotásokat egy gömbre feszítettük, ahol a folyamatos mozgás következtében új dimenziók nyíltak meg. A rendszert, aminek részei vagyunk, így bizonyos szinten kívülről is vizsgálhattuk. (…)

Ruzsa Dénes: Azsúrozott fadoboz és más különlegességek – A Magyar Műhely Galéria legújabb projektjéről

A Magyar Műhely Galéria az idén hat alkotót hívott meg az Artmarketre azok közül, akiknek korábban már rendeztek a galériában önálló kiállítást. A nemzetközi projektben a hat művész három országot képviselt. (…)

Ruzsa Dénes: Szemelvények a Magyar Elektrográfiai Társaság (MET) alkotóinak videóművészetéből

A Magyar Elektrográfiai Társasághoz csatlakozott alkotók munkáiban a fényjelenségek, a mozgás ritmikájának érzékeltetése általánosnak tekinthető, akár mikroszkopikus rezzenések, finom lüktetések megjelenítéséről, akár a tér végtelenségének dinamikus érzékeltetéséről legyen szó. (…)

Ruzsa Dénes: „A gép sugarát kereken veti”

A címben idézett Babits-vers saját médiumát is féltő, ironikus befejezésével szemben ma azt látjuk, hogy a különböző művészeti ágak nem váltják fel egymást. Interakciójukból hibrid műfajok születnek, és imaginárius világukban ma is, a 21. században is jelen van a Hold vonzása, kultusza. (…)

Ruzsa Dénes–Spitzer Fruzsina (MET): A Digitális Agora 2018 videódokumentációja

A videóriport a MET által szervezett II. Nemzetközi Digitális Triennálé 2018. szeptember 15-i megnyitójáról (Szekszárd, Művészetek Háza) és a kiállított művekről (Művészetek Háza, illetve a szekszárdi Babits Mihály Kulturális Központ Márványterme).

Láng Eszter: Történetek a tájról – Ruzsa Dénes és Spitzer Fruzsina videója

Riportfilm Láng Eszter képzőművész (egyben a Képírás szerkesztője) miskolci kiállításáról.

© 2024 Képírás — Powered by WordPress

Theme by Anders NorenUp ↑