Szekció

Képzőművészet

Szombathy Bálint: Az ötven éve alakult Bosch+Bosch Csoportról

A Bosch+Bosch Csoport az átértékelés igényével lépett fel, a művészet újfajta társadalmi szerepkörét vizionálta azon túlmenően, hogy tagadta a helyi, vidékies értékrendszert az élet minden területén. Jellegzetes kozmopolita jelenség volt, amely a nemzetközi (ellen)művészet ideáját eszményítette, arra téve kísérletet, hogy megváltoztassa a művészet és a művész múltban rögzült fogalmát. (…)

A Bosch+Bosch Csoport munkáiból

Szávoszt Katalin: Lobogás – gondolatok kerámiainstallációimról

A két-három különböző profilt formázó samottos-agyag lapokra elkezdtem felfesteni legkedvesebb motívumaimat, képi idézeteket, ahogy bennem maradtak. Könnyen festek ecsettel, rajzolok tollal, valamikor porcelánfestőként is dolgoztam. Paul Klee, Vaszilij Kandinszkij, Joan Miró, Keith Haring, Javier Mariscal és a magyar népművészet hímzései – hogy csak a legkedvesebbeket mondjam – ecsetvonásokkal felkerültek a „kerámiazászlók” mindkét oldalára. (…)

Kölüs Lajos: Rajzás – Szőke György munkáiról

Grafikáin nem szentjánosbogár rajzását látni. Sikamlós világ, víz közeli, sőt víz alatti. Tenyészet, ahogy az életnek nyúlványa lesz, formája, és mozog, megmozdul. Háromszögalakzatban. (…)

Abafáy-Deák Csillag: Pannon Nasca-vonalak – Szőke György munkáiról

Szőke György fotói a természet intenzív és közvetlen élményét (megtapasztalását) hordozzák, közvetítik, sugározzák. Az alkotó nem behatol a természet rendjébe és mélyébe, hanem eggyé válik a természettel, mert odatartozik, onnan való. (…)

Szőke György fotói

Horváth János Milán: Játékos gesztusokban gazdag képírás – Szőke György művészetéről

Szőke György gondolkodását mélyen áthatja a modern, széles látókörű, globális természetfelfogás. (…)

Szőke György munkái

Szombathy Bálint: Képek és képregények

Ha most történetesen a hetvenes évek elején járnánk, fenyvesi Tóth Árpád „képregényei” elé a kísérleti jelző illenék. Több évtized távlatából azonban nem beszélhetünk experimentumról, hiszen f. Tóth opusa egy már előrehaladottabb fejlődési fázisban állomásozó szintetikus művészeti irányzatnak képezi szerves részét. (…)

Szombathy Bálint: A „fenyvesi szűz föld”

f. Tóth életművét tanulmányozva feltűnt számomra, hogy a Balaton partján született és végig ott élt alkotót a tó mint téma szinte nem is foglalkoztatta. (…) Viszont ott volt a föld mint gesztus, a szimbolikus jelentésű anyaföld. (…)

Fábián Zoltán: Rémálom-Kriegangst – gondolatok Szikszai Károly kiállításáról

Elszenesedett üszök, üresség, a sárkány szörnyeteg segítői, halálangyalok. Mind ránk mosolyognak, várnak bennünket! (…)

Ujj Ágnes: A parti lét napjai – Györgydeák Györgyről

A plasztikus művekhez szinte kizárólag helyi anyagokat használt, a ház körül, az udvaron, a vízben fellelhető darabokat, uszadékfát, nádtorzsát, fűzvesszőt, bútortöredékeket, bőr- és textildarabokat, gyerekjátékok maradványait, elhasználódott szerszámok fragmentumait. (…)

Petőcz András: Concrete

Négy évtized experimentális műveit bocsátja közre Petőcz András 2018 novemberében megjelent Concrete című kötete.

Szombathy Bálint: Daradics Árpád piros korszakáról

A fekete – pontosabban a fekete-fehér – és a piros házasítása az utóbbi évtizedekben Daradics Árpád művészetének messziről felismerhető védjegyévé vált. Picasso kék korszaka a kilencszázas évek első évtizedére esik, Daradics piros korszaka körülbelül száz év elteltével veszi kezdetét, és még nem tudni, meddig terjeszkedik az időben. (…)

Kováts Albert: P. Boros Ilona művészetéről

A vonal, amiről mindig azt halljuk, hogy a természetben nem létezik, absztrakció, csak az ember találta ki segítségül, hogy ábrázolni tudjon, nos, ez az elvont vonal P. Boros Ilonánál élő valóság lesz: vonalból fonal. Ilona megtestesíti a vonalat. (…)

© 2019 Képírás — Powered by WordPress

Theme by Anders NorenUp ↑