A képmezőt betöltő motivikus és szerkezeti feszültségek állandóak és jól elosztottak; nincs mit kitölteniük, nincs mit kioltaniuk… Folt vagy vonal, homály vagy élesség egyaránt a látszat jól definiálható, európai ürességét deklarálják (…)
Száll a mi salemi boszorkányunk, / Kak szelleme, Minenden. / Itthon dolgoz, igen régóta. / Igenháza, igenszobája, igenkertje a munkahelye, / munkával belakott helyszíneiről illeszkedik / az itthoni, új helyzethez. / Tény, eléri: nem kevés kihívással jár. / Fény, hogy hiszi: munkahelye / mindennapjait ennek köszönhetően / ugyanúgy írja át a karantén, mint az otthonát. (…)
Az a típusú vizualitás a költészetben, az a típusú montázstechnika, ami a szerzőpáros, Áfra János és Szegedi-Varga Zsuzsanna sajátja, mintegy kinyitja a szöveg terét, lehetőséget ad látszólagosan elavult tartalmak kifejezésére, amely tartalmak a hagyományos, netán kötött formájú versekben nehezen elképzelhetőek ma már. (…)
Madarak ébrednek, szabadon szól himnuszuk. / Ám sokágú síp hullámait hallom utcánkból, / s ablaküvegen át csoda sárgállik árokparton: / Kári lányok kikirics ruhában, mezítláb, egy percre / megállnak ablakunk alatt, pihegnek csöppet (…)
Sötét téli este volt, a külső ajtó is bezárva a hideg miatt, és most ezen a külső ajtón kopogtak, határozottan, hangosan. Kinyitottam előbb a belső üvegajtót, majd a külső telifát, résnyire előbb, aztán egészen. Három lépcső vezetett az ajtóhoz a kertből, és a legalsón ott állt Hem. (…)
inkább fecsegjen a felszín és hallgasson a mély / inkább a vers vagy versből a gondolat inkább / egy sor inkább az örökre szólónak mondott / mondat inkább rólunk mintsem az Életről (…)
Régi kerítések, kapuk, ajtók, ablakok. Egy város múltjának részletei. Megszoktuk őket. Elrohanunk mellettük, hozzátartoznak a sietős mindennapokhoz. Már belénk ivódtak, szinte észrevétlenek. De tudat alatt érezzük, hogy ott vannak, mindig ugyanott. (…)
ki az aki örökkévaló Szellem által adta / oda a lelkét Istennek ártatlanul / áldozat lett mint meggyilkolt kenyér / felül a mennyben és a pokolban alul (…)
© 2024 Képírás — Powered by WordPress
Theme by Anders Noren — Up ↑