Category Riport

Láng Eszter beszélgetése Nagy Ákos zeneszerzővel: A hangoknak színük és aurájuk van

A formát, a hangszerelést sokszor szinesztéziás képességem segítségével alakítom ki, és a színek átmenetei, a színkeverés, ami létrehozza ezeket; vagyis zeneszerzői eszköztáram egy igen fontos eleméről beszélhetünk, ami feltétlen mélyebb szinteken működik és több dologra is kihat, mint a képzettársítás. (…)

Láng Eszter beszélgetése Baráth Bálinttal: Érzem magam körül a képeket

Kardinális kérdés, hogy a zenéből kihagyhatatlan időbeliséghez hogyan viszonyul az adott képi világ, meg tudja-e jeleníteni az időbeli folyamatokat. Ha igen, akkor a legkülönfélébb módokon táplálkozhat egymásból a két médium. (…)

Gyenes Zsolt beszélgetése Ungváry Tamás zeneszerzővel: Lángok hajnala

Ungváry Tamás: Esztétikai és érzelmi élményeim vannak úgy a zene hallgatása, mint komponálása közben, ahogy biofiziológiai reakcióim is. Elkap a flow, el tudok merülni egy dologban nagyon-nagyon mélyen, és akkor nem létezik a világ. A mozgást, a dinamikát, a ritmust, a formát érzem, amikor zenét hallgatok, ezeket érzékelem, amikor képeket, vizuális munkákat látok. (…)

Szőcs Éva Andrea és Ioana Gruiţă-Savu beszélgetése – Flora says: 01010101……

Az a módszer, amit alkalmazok, csak digitalizálva működik, tehát eleve egy 0 és 1 kombinációiból összeállt képpel dolgozom. Egy kiválasztott műalkotás reprodukciójának egy részét pixelesítem, majd azt szöveggé alakítom át. Dekódolásra a Braille-rendszert használom, amely még egy ellentmondást visz ezekbe a munkákba azzal, hogy a látvány relativizálását erősíti. (…)

Gyenes Zsolt interjúja Nagy Ákos zeneszerzővel – hangról, zenéről, intermédiáról, hibrid megoldásokról, szinesztéziáról és ami még előjön

Olyan különféle keresztező és hibrid eljárások izgatnak már igen régóta, amelyekkel akusztikus hangszerek spektrumait vagyok képes teljesen összekeverni elektronikus hangszerek spektrumaival. Ez valójában fából vaskarika, de engem mindig is ezek a lehetetlen megoldások érdekeltek. Sokszor izgat az a játék, hogy akusztikus környezetet elektronikus környezetként kezeljek és vica versa. (…)

Varga László: Megnyílt a GARTEN 2020 – fotóesszé

A GARTEN, a Resident Art Budapest egészen 2020. augusztus 22-ig tartó rendezvénye a Balaton északi partján, Lovason és Csopakon, összesen három helyszínen építette ki bázisát. (…)

Láng Eszter interjúja Schneller Jánossal a GARTEN-ről: Kultúrkert az északi parton

A GARTEN – kortárs képzőművészeti bázis koncepcióját tekintve egy gyűjteményes kiállítás és vásár köré szerveződő programsorozat, ahol minden a képzőművészet körül forog. A több mint 300 műalkotást bemutató válogatáson főként a feltörekvő művészgeneráció műveivel találkozhatunk, de számos befutott alkotó műveit is meg lehet tekinteni, és meg is lehet vásárolni. (…)

Varga László: Kiállítások a Balatonnál – fotóesszé

Augusztus közepén, 2019-ben, egy kétnapos úton, végigjártam számos kiállítótermet és kiállítást a Balaton északi-partján. Az alábbi riport képeit az ott látottakból válogattam. Balatonfüred, Balatonalmádi, Lovas, Tihany, Tapolca-Diszel, Salföld és Balatongyörök szerepel a helyszínek között. (…)

Láng Eszter beszélgetése Sebők Györggyel: A szabadság mindenekelőtt

Interjú a LongMusicProduction vezetőjével. „Mivel gyakorlatilag bármerre nézünk, mindenhol jelen van a művészet egy egyszerű rajszegtől a világ legdrágább műalkotásáig, így hát mindent meg kell tenni azért, hogy az átlagember lássa ezt, és értékelni tudja.” (…)

Abafáy-Deák Csillag – Kölüs Lajos: Az idő metaforái – beszélgetés Dréher Jánossal

Interjú Dréher Jánossal az évtizedes fennállását közös kaposvári kiállítással ünneplő Matéria Művészeti Társaságról és saját művészetéről.

Kováts Albert: Festői textilek – beszélgetés Kelemen Kata textilművésszel

Mindig a mintából, a rajzi megjelenésből indultam ki, és végső soron mindegy volt, hogy milyen hordozó lesz az ábráim alapja. Azt gondolom, hogy klasszikus értelemben nem vagyok textilművész, akinél az anyagból fakadó technikák az elsődlegesek, hanem inkább festő, akinek a „minta” a lényeg, vagyis ami az alapra kerül. (…)

Kovács Gergely beszélgetése Kecskés Péterrel

Ha végignézek a posztmodern kánonon, akkor azt látom, hogy alkotói gesztusát tekintve valamilyen módon minden művészeti megnyilvánulás egy dekonstruktív alapállásról indul – a művész a világot a maga eszközeivel „lebontja”, majd egy szabad asszociáción alapuló módszerrel újjáépíti, vagy inkább újjáépítteti a befogadóval. A Te művészeti megnyilvánulásaid viszont, érzésem szerint nem ezen az úton járnak. Olyan, mintha nem akarnád az elmúlt tíz, száz, ezer évek művészi produktumait kidobni, hanem bizonyos szempontból – hangsúlyosabban – ezekből kiindulva indítasz. Jól érzem-e mindezt? (…)

Lőrincz Sándor: „Szelídség jármán vonszolni gyötrő terhét a szépnek…”

Mi dolgunk van a világon? Hogy tudjuk vonszolni gyötrő terhét a szépnek? Ráakadunk-e a boldogító kerek egészre, megtaláljuk-e azt a harmóniát, amelyre vágyakozunk? Írók, költők irodalmárlétről, szeretetről, szépségről, misszióról.

Gergely Tamás interjúja: Egy Esztendő Aranyászon három nap

Tényleg van átjárás. Gyerekverseim, bár rímesek, ütemesek, de a lényeges motívumok feltűnnek a felnőtt szövegeimben is. (…)
(Beszélgetés Fellinger Károllyal)

Zsédely-Szabó Tímea beszélgetése Marton Jánossal

Lényegében a művészet gyógyító aspektusai érdekelnek nagyon, a vizualizációs erő gyógyító vonásai. Ha meg tudod álmodni vagy el tudod képzelni a dolgokat, akkor meg is tudod ragadni őket. (…)

« Older posts Newer posts »

© 2024 Képírás — Powered by WordPress

Theme by Anders NorenUp ↑